Jak znaleźć pokój/mieszkanie we Francji?

3:16 PM

Czeka cię poważne wyzwanie!!! Dostałeś się na swój wymarzony uniwersytet we Francji. Masz list akceptacyjny, ale przegapiłeś termin aplikowania o akademik, lub planujesz lepiej poznać Francuzów i zacząć colocation. A może chcesz być bardziej niezależny i wynająć mieszkanie. Nie masz gwaranta, nie masz konta we francuskim banku, nie jesteś teraz we Francji... Co robić???

Jak znaleźć mieszkanie we Francji, gdy jesteś studentem z zagranicy?


Gdy podjęłam decyzję TAK! Przeprowadzam się do Francji musiałam znaleźć jakieś mieszkanie. Było już dla mnie za późno, żeby aplikować o miejsce w akademiku. Termin składania zgłoszeń był w maju... a tutaj był już lipiec. (Jeśli bardzo chcesz dostać mieszkanie w akademiku, kontaktuj się bezpośrednio z wybranym akademikiem. We wrześniu często są jeszcze wolne miejsca). Znalezienie pokoju to prawdziwe wyzwanie! Oto opcje, które wypróbowałam.



Wyszukaj Erasmus *w twoim mieście*, Location apartement *w twoim mieście* lub zapytaj rodaków, którzy mieszkają w twoim mieście, np. *Polacy w ... *. Zamieść posta i czekaj na odpowiedź. 


Katolickie zakwaterowanie. Cena jest dobra, lokalizacja też, a w dodatku czasem oferują wyżywienie! Musisz napisać list motywacyjny i zadeklarować się, że chcesz pogłębić swoją wiarę i wiedzę.. Przed podpisaniem umowy przeczytaj dokładnie regulamin. Czasem zabraniają odwiedzin znajomych i nocowania lub wymagają płatności.


Na tej stronie znajdziesz osoby, które szukają współlokatora albo chcą wynająć mieszanie bez agencji. Kiedy już znajdziesz pokój, który ci się podoba, dzwonisz do tej osoby. Zadajesz swoje pytania, umawiasz się na spotkanie, żeby obejrzeć mieszkanie... i tutaj pojawia się problem... Wysyłasz maile, ale bez odpowiedzi (często maile nie dochodzą z powodu wadliwego serwera), próbujesz zadzwonić... ale masz zagraniczny numer. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Francuz nie odbierze od ciebie telefonu. Musisz mieć szczęście i upór.





Zalogowałam się i zaczęłam polować na mieszkanie. Okazało się, ze trzeba zapłacić za weryfikacje konta. Nic z tego, nie płacę żadnych eurosów, to strona nie dla mnie!


La carte de colocs to bardzo dobra strona, żeby wynająć z kimś mieszanie. Jest mapa, na której od razu widać ogłoszenia i lokalizację. Kiedy klikasz na mieszkanie, które cię interesuje, widzisz cenę i zdjęcie właściciela. Możesz się z nim skontaktować przez maila, trochę z nim pokonwersować i umówić się na spotkanie przez Skype'a. 
Wysyłałam maile po francusku do wszystkich. Rzadko kiedy otrzymałam jakąkolwiek odpowiedź. Przeprowadzam się do dosyć małego miasta, więc nie było za dużo ofert. Dostawałam odpowiedź tylko, gdy pomijałam fakt, że jestem z Polski, gdy o tym wspomniałam, dostawałam od razu wiadomość: Przepraszamy, ale znaleźliśmy już kogoś...  


Po wielu wykonanych telefonach, wysłanych e-mailach, tygodni próbowania, mój kolega doradził mi spróbować airbnb.com. Korzystałam wcześniej z tej strony, ale tylko przy krótkoterminowych wyjazdach. Nie pomyślałam, że znajdę tam mieszkanie na cały semestr. Byłam już zdesperowana, więc zaczęłam próbować. Wysłałam wiadomości do hostów i w końcu zaczęłam dostawać odpowiedzi!! Właśnie tak znalazłam swoje mieszkanie!






Znalezienie zakwaterowania we Francji może być trudne. Na pewno zajmie ci trochę czasu. Zwłaszcza, gdy jesteś studentem i nie masz za dużo kasy. Wynajmujący najczęściej chcą się z tobą spotkać osobiście przed popisaniem kontraktu. Spróbuj wszystkich dostępnych opcji i najważniejsze: nie poddawaj się!


You Might Also Like

0 comments